sandrainkenia.reismee.nl

De glimlach van een kind...

Gister zijn we even wezen kijken bij het St. Johns Eudes rehabilition centre. Samen met Renske en Jolanda, die hier doordeweeks werken met deze kids, stapte we rond de middag met zeven man in een taxi. Dat is misschien niet heel raar in een busje maar in een gewone stationcar viel dat toch niet mee.

De kinderen waren super blij om ons te zien. Maar vooral om de meiden te zien die elke dag bezig zijn om leuke activiteiten te verzinnen zodat de kids iets om handen hebben door de dag heen. Het bizarre was dat er zo'n 60 kinderen rond liepen maar niemand die een oogje in het zeil hield. Normaal gesproken zou er wel een ‘moeder' moeten zijn maar het gebeurt wel eens dat deze naar de kapper is of iets anders aan het doen is waardoor de kinderen helemaal alleen zijn.

Jolanda vertelde ons dat ze normaal met twintig kinderen werken maar dat op dit moment alle kinderen die in scholen zijn geplaatst ook naar het centre komen omdat het vakantie is. In totaal zijn er rond de 75 kinderen die door de zusters begeleid worden om weer naar school te gaan of om daar te blijven.

Begin van het komend schooljaar gaan de meeste van de twintig kinderen waar Renske en Jolanda mee gewerkt hebben naar school. Dan is er weer ruimte voor een nieuwe lading kinderen en gaan de zusters dus de straat op, op zoek naar kinderen die hun hulp kunnen gebruiken.

Ik ben behoorlijk onder de indruk van het werk wat de zusters en de meiden doen voor deze kinderen. Ze toveren een glimlach op de gezichtjes van kinderen die het hier gewoon echt niet getroffen hebben en geven ze een toekomst. Zoals ik al zei impressed! Keep the good work going girls!!!!!!!

Miranda

Tja, meis, hier in ons kouwe kikkerlandje ( stevig gevroren afgelopen nacht ) zijn zoveel dingen heel vanzelfsprekend.............Zal best overdonderend zijn om te zien dat het daar allemaal anders is...........

mams

pap vertelde dat je ook nog geoefend hebt met de kids om in de maneschijn te zingen. zal een mooi gezicht zijn geweest zoveel kinderen tegelijk
kussssss.